Klantgericht telefoneren

Deze trainingen zijn ontwikkeld voor medewerkers van bijvoorbeeld de customer care of  klantenservice. Doel van de trainingen is het bewust positief beïnvloeden van klanten, zodat de klanttevredenheid en klantloyaliteit verbetert.

Ons aanbod

Wij hebben verschillende modules ontwikkeld op het gebied van klantgericht telefoneren:

-       Wat is klantgerichtheid en wat betekent dat voor medewerkers

-       Hoe leren we de klant kennen en wat de klant belangrijk vindt

-       Omgaan met klantverwachtingen

-       Omgaan met verschillende type klanten

-       Telefonische communicatie:

  • Contact maken en vertrouwen winnen.
  • Vraagtechnieken en actief luisteren.
  • Signalen oppakken, doorvragen, checken en sturen in gesprekken.
  • Creatief en proactief meedenken met de klant.
  • SMART afspraken maken met de klant.

-       Lastige gesprekken voeren

  • Het uitleggen van regels
  • Slecht nieuws brengen
  • Omgaan met klachten: van klacht naar kans
  • Omgaan met emotie

Rode draad in al onze trainingen is communicatie en beïnvloeding.

Open / Individuele trainingen

In november start onze open communicatietraining met maximaal 8 deelnemers per groep:

Klantgerichte Communicatie     (Meer uit klanten halen door effectief klantcontact)

Maatwerk & in-company trainingen

Wij geven maatwerk trainingen (in-company) die naadloos aansluiten bij de wensen en behoeften van jouw organisatie, markt en klanten.

Onze visie

ISA heeft een eigen visie op klantgerichte communicatie. De medewerker die vanuit persoonlijke kracht de klant raakt, boekt samen met de klant de meeste en de meest duurzame resultaten. Daarbij gaat het om de verwachtingen van de klant leren kennen en deze 'managen'. Wij noemen dat Service Excellence.

Trainen heeft alleen nut als het zorgt voor blijvende gedragsverandering. Daarom hebben wij een unieke beproefde aanpak ontwikkeld die leidt tot blijvend effect.

In elke communicatietraining richten wij ons altijd op de 4 pijlers die zorgen voor een blijvend effect: attitude, proces(kennis), vaardigheden en overtuigingen.

ISA visie op klantgerichtheid  

Onze trainers

Onze trainers hebben zelf commerciële en managementervaring. Daardoor begrijpen ze dat de praktijk soms weerbarstiger is dan het lijkt. ISA trainers zijn als geen ander in staat zijn om mensen blijvend in beweging te krijgen.

Wij werken vanuit 4 kernwaarden: ToewijdingSamenspelStoutmoedigGewoon Doen.

Onze opdrachtgevers

Organisaties in verandering die bewust kiezen voor een praktische, humorvolle en no-nonsense manier van werken, gericht op concreet resultaat.

Onze klanttevredenheid is 97%. Klanten geven aan dat onze trainingen voor blijvende gedragsverandering zorgen en daarmee voor aantoonbaar betere verkoop resultaten.