Open Training: Effectiever in klantcontact

“Vanuit aandacht en bewustzijn effectiever in contact met klanten”
 

Bestemd voor

De training is geschikt voor jou wanneer je zowel telefonisch als 'face to face' klantcontact hebt en je communicatieve vaardigheden wilt verbeteren om meer uit de communicatie met jouw klanten te halen. Bijvoorbeeld: binnendienst medewerkers, service adviseurs, service monteurs, planners en customer service medewerkers. 

Doel

De training 'Effectiever in klantcontact' heeft tot doel kennis en vaardigheden op het gebied van communicatie te ontwikkelen, zodat jij effectiever kunt inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Met als gevolg een hogere klanttevredenheid, klantloyaliteit en mogelijk een hoger verkoop resultaat. Subdoel is dat hierdoor ook de interne communicatie zal verbeteren. 

Opbouw

De training is opgebouwd uit twee losse trainingsdagen. Hier is bewust voor gekozen zodat jij in de praktijkperiode tussen de twee trainingsdagen in, volop in je eigen praktijk kunt oefenen met het geleerde tijdens de eerste trainingsdag. Tijdens de tweede trainingsdag kan dan ook aandacht worden gegeven aan de praktijkervaringen uit de voorgaande periode.

Werkwijze

De werkwijze tijdens de trainingsdagen heeft een stevig doe karakter. Praktijkoefeningen, praktijkcases en praktijkopdrachten staan centraal. Elke trainingsdag wordt afgesloten met een Persoonlijk Actie Plan, een belangrijk hulpmiddel dat je helpt jouw voornemens waar te maken. Dit plan is tevens de basis wanneer je graag verder begeleid wilt worden door jouw manager in de praktijk.

Inhoud dag 1

Wat is klantgericht communiceren?

Bewust positief beïnvloeden

Gespreksvaardigheden:

  • Contact maken en vertrouwen winnen. 
  • Vraagtechnieken en actief luisteren.
  • Signalen oppakken en doorvragen.
  • Selectief argumenteren.
  • Afsluiten en SMART afspraken maken.

Praktijkopdracht

Inhoud dag 2

Terugblik op praktijkervaringen naar aanleiding van dag 1

Verdieping op gespreksvaardigheden:

  • Inspelen op klantverwachtingen.
  • Slecht nieuws gesprekken.
  • Effectief 'nee' zeggen.
  • Omgaan met bezwaren en lastige situaties.
  • Sturen in gesprekken. 

Omgaan met klachten: van klacht naar kans

Commercieel signaleren:

  • Herkennen van koopsignalen.
  • Up- en cross selling.
  • Verkopen van alternatieven. 

Groepsgrootte

Gezien het interactieve karakter van deze training hanteren wij een groepsgrootte van maximaal 8 deelnemers. 

Intake manager

De training wordt vooraf gegaan door een telefonische intake met jouw manager. Tijdens deze intake wordt met de manager doorgenomen wat zijn/haar rol is voor, tijdens en na de trainingsdagen en geven we de manager praktische tools ten aanzien van jouw begeleiding bij het toepassen van het geleerde in de praktijk. 

Trainingsdata en locatie

Donderdag 31 oktober 2019, 09.00 - 17.00 uur
Dinsdag 26 november 2019, 09.00 - 17.00 uur

Beide trainingsdagen vinden plaats bij ISA op landgoed Leusderend in Leusden. 

Investering

€ 1.495,- per deelnemer (inclusief materialen en verblijfsarrangementen, exclusief BTW). 
FHI leden krijgen 33% korting en investeren daarmee slechts € 995,-- per deelnemer. 

Inschrijven

Inschrijven kan door een mail te sturen aan info@isatraining.nl