Training Telefonische Acquisitie

Telefonische acquisitie gaat over het telefonisch benaderen van potentiële klanten waar je nog geen contact mee hebt gehad. Je wilt graag een afspraak maken met nieuwe klanten om hen uit te kunnen leggen wat jouw producten, oplossingen en dienstverlening voor ze kunnen betekenen.

Koude acquisitie gaat helaas niet vanzelf. Zeker niet in deze tijd. En het is voor de meeste mensen ook nog eens erg spannend om te doen. Het vraagt om een goede voorbereiding, een goede en flexibele ‘pitch’ (kort en krachtig vertellen wat je toegevoegde waarde is), discipline, een lange adem en de juiste attitude en vaardigheden.

De onderwerpen in onze trainingen telefonische acquisitie:

 

Voorwaarden voor succesvolle telefonische verkoop

  • Wat zijn de kritische succesfactoren bij telefonische acquisitie?
  • Hoe begin je met telefonische acquisitie?
  • Wie wil je als klanten binnenhalen?
  • Waarom zegt een potentiële klant ‘JA’ tegen jou?
  • Welke voorbereiding is essentieel voordat je gaat bellen?


Gespreksstructuur en -technieken

  • Wat is de opbouw van een effectief gesprek?
  • Hoe werkt de doelenhiërarchie?
  • Hoe bereik je de beslisser?
  • Hoe zet je de sales pitch flexibel in?
  • Hoe sluit je een gesprek effectief af?


Omgaan met tegenwerpingen, tips & trucs

  • Hoe bepaal je of een bezwaar echt is?
  • Hoe buig je een bezwaar om tijdens het gesprek?
  • Hoe volg je acquisitiegesprekken op in de tijd?
  • Hoe zet je telefonische acquisitie gestructureerd in?
  • Wat zijn de valkuilen bij telefonische acquisitie?

 

Open / Individuele acquisitie training

In 2018 starten er weer diverse open trainingen in kleine groepen met maximaal 8 deelnemers per groep: Kijk hier voor de onderwerpen en data van Adviserend Verkopen waarvan telefonische acquisitie een onderdeel is.

Maatwerk & in-company training telefonische acquisitie

Wij geven maatwerk trainingen (in-company) die naadloos aansluiten bij de wensen en behoeften van jouw organisatie, markt en klanten.

Onze visie op trainen, de 4 pijlers

Trainen heeft alleen nut als het zorgt voor blijvende gedragsverandering. Daarom hebben wij een unieke beproefde aanpak ontwikkeld die leidt tot blijvend effect.

In elke communicatietraining richten wij ons altijd op de 4 pijlers die zorgen voor een blijvend effect: attitude, proces(kennis), vaardigheden en overtuigingen.

Onze trainers uit de praktijk

Onze trainers hebben zelf ervaring in telefonische acquisitie. Daardoor begrijpen ze dat de praktijk soms weerbarstiger is dan het lijkt. ISA trainers zijn als geen ander in staat zijn om mensen blijvend in beweging te krijgen.

Meer weten over de trainingen van ons trainingsbureau?

Wilt u meer informatie over deze verkooptraining? Klik dan hieronder op 'informatie aanvragen' of vraag direct een vrijblijvend voorstel aan via de button 'voorstel aanvragen'.