Open Training Adviserend Verkopen

“Omzet verhogen bij nieuwe en bestaande klanten”.

Bestemd voor

De verkooptraining is bedoeld voor verkopers, die hun commerciële en communicatieve vaardigheden willen verbeteren om meer uit hun verkoopinspanningen te halen. Bijvoorbeeld: vertegenwoordigers, verkoop adviseurs, field sales managers, rayon managers en accountmanagers.

Doel

De training Adviserend Verkopen heeft tot doel kennis en vaardigheden op het gebied van verkopen te ontwikkelen bij (aankomende) verkopers, zodat zij effectief kunnen inspelen op de behoeften van klanten en prospects. Met als gevolg dat ze succesvoller zullen zijn in hun sales resultaten.

Opbouw

De verkooptraining is opgebouwd uit twee losse trainingsdagen. Hier is bewust voor gekozen om de deelnemers in de praktijkperiode tussen de twee trainingsdagen in, zoveel mogelijk in de eigen praktijk te laten oefenen met het geleerde tijdens de eerste trainingsdag. Tijdens de tweede trainingsdag kan dan ook aandacht worden gegeven aan de praktijkervaringen uit de voorgaande periode.

Werkwijze

De werkwijze tijdens de trainingsdagen heeft een stevig doe karakter. Praktijkoefeningen, praktijkcases en praktijkopdrachten staan centraal. Elke trainingsdag wordt afgesloten met een Persoonlijk Actie Plan, een belangrijk hulpmiddel dat de deelnemer helpt zijn/haar voornemens waar te maken. Dit plan is tevens de basis voor de begeleiding van de deelnemer door de manager van de deelnemer.

Inhoud dag 1

  • Wat is sales?
  • Bewust positief beïnvloeden
  • Proactieve marktbewerking:
    • Voorbereiding en accountplanning.
    • Acquisitie.
    • Sales pitch.
  • Succesvolle klantgesprekken:
    • Gespreksstructuur (CODA = Contact maken, Onderzoeken, Durven, Afsluiten).
    • Vraagtechnieken en actief luisteren. 
  • Praktijkopdracht

Inhoud dag 2

Terugblik op praktijkervaringen naar aanleiding van dag 1

Verdieping op gespreksvaardigheden:

  • Inspelen op klantverwachtingen.
  • Signalen oppakken en effectief doorvragen.
  • Omgaan met (prijs)bezwaren en lastige situaties. 
  • Sturen in gesprekken. 

Onderhandelen en afsluiten

  • Onderhandelen.
  • Commerciële assertiviteit.

Groepsgrootte

Gezien het interactieve karakter van deze training hanteren wij een groepsgrootte van minimaal 4 en maximaal 8 deelnemers. Hierdoor krijgt iedereen voldoende persoonlijke aandacht en wordt er door de interactie ook veel geleerd van elkaar.

Intake manager

De verkooptraining wordt vooraf gegaan door een telefonische intake met de manager van de deelnemer. Tijdens deze intake wordt met de manager doorgenomen wat zijn/haar rol is voor, tijdens en na de trainingsdagen en geven we de manager praktische tools mee als het gaat om het begeleiden van zijn/haar medewerker in de praktijk. 

Trainingsdata en locatie 

Dinsdag 10 oktober 2017, 09.00 - 17.00 uur
Donderdag 9 november 2017, 09.00 - 17.00 uur

Beide trainingsdagen vinden plaats bij ISA op landgoed Leusderend in Leusden.

Investering

€ 1.495,- per deelnemer (inclusief materialen en verblijfsarrangementen, exclusief btw). 
FHI leden krijgen 33% korting en investeren daarmee slechts € 995,-- per deelnemer.