Open Training Adviserend Verkopen

“Omzet verhogen bij nieuwe en bestaande klanten”.

Bestemd voor

De verkooptraining is bedoeld voor verkopers met enige ervaring, die hun commerciële en communicatieve vaardigheden willen verbeteren om meer uit hun verkoopinspanningen te halen. Bijvoorbeeld: vertegenwoordigers, verkoop adviseurs, field sales managers, rayon managers en accountmanagers.

Doel

De training Adviserend Verkopen heeft tot doel kennis en vaardigheden op het gebied van verkopen te ontwikkelen bij verkopers met enige jaren ervaring, zodat zij effectief kunnen inspelen op de behoeften van klanten en prospects. Met als gevolg dat ze succesvoller zijn in hun sales resultaten.

Opbouw

De training bestaat uit twee onderdelen: de RESPECT® Mindset Training en de RESPECT® Salesvaardigheden Training met als doel de verkoop van aantoonbare toegevoegde waarde.

De trainingsdagen zijn drie dagen aaneengesloten. De maand erop vindt de terugkomdag plaats, waarbij op basis van een in te leveren opdracht en toetsing van kennis op de dag certificering plaatsvindt. Deze Open Training heeft dus vier trainingsdagen.

Werkwijze

De werkwijze tijdens de 4 trainingsdagen heeft een stevig doe karakter. Praktijkoefeningen, praktijkcases en praktijkopdrachten staan centraal. Elke trainingsdag wordt afgesloten met een Persoonlijk Actie Plan, een belangrijk hulpmiddel dat de deelnemer helpt zijn/haar voornemens waar te maken. Dit plan is tevens de basis voor de begeleiding van de deelnemer door de manager van de deelnemer.

Wat als je de RESPECT® training hebt gevolgd?

Na het volgen van deze training:

  • Pas je de structuur van RESPECT® toe in je gesprekken;
  • Vertel je niet meer zomaar over je product of dienst, omdat je weet dat je toegevoegde waarde wilt verkopen;
  • Praat de klant meer dan jij;
  • Reageer je niet alleen op Concrete Behoeften, maar ben je vooral op zoek naar Latente Behoeften;
  • Weet je wat Reversed Selling is, en kun je het ook toepassen;
  • Heb jij met toestemming van de klant de regie in het gesprek;
  • Stel je dieptevragen die je nog meer informatie opleveren;
  • Help je de klant zichzelf te overtuigen;
  • Worden je gesprekken leuker en interessanter;
  • Nemen je verkoopresultaten toe;
  • En nog veel meer ........ 


Inhoud dag 1

Deze dag staat in het teken van de RESPECT® Mindset Training.

Gebaseerd op Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP) nemen wij je gedurende één dag onder andere mee in:

  • Hoe het succesvolste communicatiemodel werkt;
  • Hoe je jouw succes kunt beïnvloeden;
  • Hoe mensen leren en ontwikkelen;
  • Hoe de principes plezier, weerstand en pijn helpen bij verandering;
  • Hoe de juiste overtuigingen bijdragen aan jouw succes;
  • Hoe je afscheid kunt nemen van belemmerende overtuigingen;
  • Hoe je feedback geeft en ontvangt;
  • Hoe verbaal en non-verbaal gedrag tot stand komt;
  • Hoe je verbaal en non-verbaal gedrag beïnvloedt;
  • Hoe Rapport ontstaat en hoe je Rapport creëert (de klik);
  • Hoe je doelen bepaalt en actie kunt ondernemen;
  • Hoe je regie kunt voeren in een gesprek;
  • Hoe je op verschillende abstractieniveaus kunt communiceren.


Inhoud dagen 2 en 3

Gedurende een training van twee dagen, plus een opvolg dag, nemen wij jou mee in de volgende onderwerpen:

  • Hoe kun je anders kijken naar je product of dienst?
  • Hoe onderscheid je verschillende behoeften van klanten?
  • Hoe breng je het ‘Business Window’ van je klant in kaart?
  • Hoe voer je vragenderwijs regie in een gesprek?
  • Hoe stel je de meest effectieve vragen?
  • Hoe voorkom je aannames?
  • Hoe zorg je voor diepgang in je gesprek?
  • Hoe zorg je ervoor dat de klant meer praat dan jij?
  • Hoe breng je de huidige situatie in kaart?
  • Hoe ontdek en ontwikkel je behoeften van de klant?
  • Hoe creëer je aantoonbare toegevoegde waarde bij de klant?
  • Hoe voorkom je een prijsdiscussie?
  • Hoe zorg je ervoor sterker te staan in onderhandelingen?
  • Hoe kun je op een natuurlijke manier om de order vragen?
  • Hoe integreer je de juiste Mindset en RESPECT®
  • Hoe voorkom je bezwaren?


Groepsgrootte

Gezien het interactieve karakter van deze training hanteren wij een groepsgrootte van minimaal 4 en maximaal 8 deelnemers. Hierdoor krijgt iedereen voldoende persoonlijke aandacht en wordt er door de interactie ook veel geleerd van elkaar.

Intake manager

De Open Training Adviserend Verkopen wordt vooraf gegaan door een telefonische intake met de manager van de deelnemer en de deelnemer zelf. Tijdens deze intake worden de leerdoelen van de deelnemer besproken. Daarnaast wordt met de manager doorgenomen wat zijn/haar rol is voor, tijdens en na de trainingsdagen en geven we de manager praktische tools mee als het gaat om het begeleiden van zijn/haar medewerker in de praktijk. 

Trainingsdata en locatie 

Maandag 9 september 2024, 10:00 - 17:00 uur
Dinsdag 10 september 2024, 09.00 - 17.00 uur
Woensdag 11 september 2024, 09:00 - 17:00 uur

In oktober vindt de terugkomdag plaats.

Alle trainingsdagen vinden plaats in 's-Hertogenbosch.

Investering

Voor deze vierdaagse Open Training is de investering slechts € 1.995,- per deelnemer (inclusief materialen, certificering, intake, lunches, koffie/thee/fris (exclusief btw). 

Om het geleerde écht te borgen in je vaardigheden, bieden wij de mogelijkheid van fieldcoaching.
Vraag bij de trainer naar de mogelijkheden of neem contact met ons op : 033 - 433 24 00.