Onderzoek wijst uit dat er verschillende redenen zijn voor klanten om niet loyaal te zijn. En juist klantloyaliteit is in de meeste branches cruciaal!
Er zijn 3 belangrijke redenen waarom klanten niet terugkeren:
- Slechte behandeling door medewerkers van de organisatie
- Ontevredenheid over het product of dienstverlening
- Concurrentieredenen (bijvoorbeeld betere prijs)
Des te meer reden dus om elk contactmoment te beschouwen als een kans om klantloyaliteit te realiseren. Een manier om dat te doen is om alle momenten waarop medewerkers contact hebben met de klant in kaart te brengen en vertalen naar het gewenste gedrag.
Hierdoor weten medewerkers precies wat er bij elk klantcontact van hem/haar verwacht wordt met als doel om niet gewoon tevreden klanten te hebben, maar klanten waarvan de verwachtingen wordt overtroffen. Door te trainen en coachen op het gewenste gedrag tijdens deze contactmomenten worden klanten steeds tevredener en dus loyaler.
Wil je meer weten over het verhogen van klantloyaliteit en je medewerkers hierin trainen? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden via telefoonnummer 033-4332400 of info@isatraining.nl
ISA biedt maatwerk trainingen op het gebied van sales, communicatie / klantgerichtheid en management. Waar gaat jouw organisatie goed in worden? Kies jouw training:
Verkooptraining | Communicatietraining | Management training