Koude acquisitie gaat over het benaderen van potentiële klanten waar je nog geen contact mee hebt gehad. Je wilt graag een afspraak maken met nieuwe klanten om hen uit te kunnen leggen wat jouw producten, oplossingen en dienstverlening voor ze kunnen betekenen.
Koude acquisitie is soms onvermijdelijk. Als je wilt groeien of als je onvoldoende omzet kan maken bij je bestaande klanten, dan zal je naar nieuwe klanten op zoek moeten gaan.
Binnenkomen bij nieuwe klanten gaat helaas niet vanzelf. Zeker niet in deze tijd. En het is voor de meeste mensen ook nog eens erg spannend om te doen. Of je dat nu probeert via de telefoon of tijdens een seminar of beurs. Het vraagt om een goede voorbereiding, een goede en flexibele ‘pitch’ (kort en krachtig vertellen wat je toegevoegde waarde is), discipline, een lange adem en de juiste attitude en vaardigheden.
Leden van het FHI gaan in een interactieve en praktische workshop aan de slag met collega’s uit de branche om voor zichzelf helder te krijgen hoe ze effectief afspraken kunnen maken met potentiële klanten. En hoe ze daardoor de eerste stap zetten naar nieuwe klanten en nieuwe opdrachten! Daarbij komen vragen aan bod als:
- Hoe bepaal ik wat goede potentiële klanten voor mij zijn? - Waarom wil een potentiële klant met mij zaken doen?
- Hoe bereid ik me optimaal voor op het eerste contact?
- Hoe kom ik in gesprek met de beslisser?
- Hoe vertel ik to the point wat onze toegevoegde waarde is?
- Hoe ga ik om met tegenwerpingen en bezwaren?
- Wat is het verschil tussen een afspraak maken over de telefoon of op een event of beurs? - Wat bepaalt mijn succes bij koude acquisitie?
- Hoe doe ik gestructureerd aan koude acquisitie?
In de workshop zal er geoefend worden met eigen praktijksituaties, waardoor deelnemers zelf kunnen ervaren wat werkt en niet werkt in de praktijk.
Heb je ook interesse in een maatwerk Koude Acquisitie training voor je medewerkers? Neem dan contact met ons op!