Elke situatie in contact met (potentiële) klanten is anders. Als accountmanager, verkoopadviseur of rayonmanagers is het daarom van belang om hier flexibel op in te kunnen inspelen en vaste structuren niet leidend te laten zijn. Zeker als je organisatie producten of diensten aanbiedt die in de ogen van de klant vergelijkbaar zijn, dan is het belangrijk daar bewust op in te spelen met meer emotionele factoren om het guneffect positief te beïnvloeden. Een verkooptraining helpt hierbij.
Met de volgende tips kun je nog beter inspelen op de klant:
- Leer je eigen verkoopstijl kennen en pas je stijl aan op de situatie en de klant.
- Verplaats je in de behoeften en belangen van de klant en stem je verkoopboodschap hierop af.
- Weet hoe je tegenwerpingen kunt ombuigen naar verkoopmotieven.
- Weet hoe je beter kunt omgaan met de prijs en prijsbezwaren.
- Weet hoe je gesprekken doelgericht en doelmatig kunt afsluiten.
Wil je leren hoe je deze handvaten in praktijk effectief en blijvend kunt toepassen? Ben je op zoek naar een training die er daadwerkelijk voor zorgt dat je omzet kunt verhogen? Neem dan deel aan onze training Situationeel verkopen voor de commerciële buitendienst.
Deze training is bedoeld voor verkoopadviseurs, die hun commerciële en communicatieve vaardigheden willen verbeteren om meer uit hun verkoopinspanningen te halen. Bijvoorbeeld: verkopers, vertegenwoordigers, adviseurs, sales engineers, rayon managers en accountmanagers.
Na een persoonlijke intake waarin je leerdoelen in samenspraak met je manager worden geformuleerd, wordt de training individueel op maat gemaakt. Voor, tijdens en na de training wordt de manager van de deelnemer actief betrokken bij de training.
Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen via info@isatraining.nl of op telefoonnummer 033-4332400.
ISA biedt maatwerk trainingen op het gebied van sales, communicatie / klantgerichtheid en management. Waar gaat jouw organisatie goed in worden? Kies jouw training:
Verkooptraining | Communicatietraining | Management training