Een training klantcommunicatie, hoe ziet dat er uit?

21 juli 2015 om 13.01 uur door ISA trainen op effect

Succesvolle organisaties weten dat investeren in de ontwikkeling van hun mensen ze veel oplevert. Voor de ontwikkeling van vaardigheden op het gebied van communicatie en klantgerichtheid bieden wij trainingen aan. Iedere training stellen wij samen met onze opdrachtgever samen uit verschillende modules. Hoe zo’n training er uit komt te zien ligt dus aan de eigen wensen en behoeften.

Een voorbeeld van een driedaagse klantgerichtheid en communicatie training:

 

Dag 1: Inzicht in klantcommunicatie

  • Wat is klantgerichtheid?
  • Hoe willen we met de klant omgaan?
  • Hoe leren we de klant kennen en wat vindt hij belangrijk?
  • Omgaan met klantverwachtingen.
  • Omgaan met verschillende type klanten:
  • Van wetenschapper tot fysiotherapeut.
  • Van project georiënteerd tot continu gebruik.
  • Klant typologieën.
  • Welke communicatie middelen zet je wanneer hoe in?

Dagdeel 2: Telefonische communicatie

  • Contact maken en vertrouwen winnen.
  • Vraagtechnieken en actief luisteren.
  • Signalen oppakken, doorvragen, checken en sturen in gesprekken.
  • Creatief en proactief meedenken met de klant.
  • SMART afspraken maken met de klant.

Dagdeel 3: Lastige gesprekken

  • Het uitleggen van regels.
  • Slecht nieuws brengen.
  • Omgaan met klachten: van klacht naar kans.
  • Omgaan met emotie.
  • Aanbieden van alternatieven.

Waar liggen de wensen en behoeften in de ontwikkeling van jouw organisatie? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Info@isatraining.nl of telefonisch 033-433 24 00.